Zpoždění letu a s tím související nároky na náhradu škody představují pro letecké dopravce dlouhodobě významné právní i finanční riziko. Podle evropské legislativy jsou dopravci povinni v případě zpoždění letu na žádost cestujícího uhradit vzniklou škodu. Pomůže nějak cestujícímu palubní vstupenka?
Soudní dvůr Evropské unie se nedávno zabýval otázkou, jak může cestující prokázat existenci rezervace, pokud byl let hrazen třetí osobou. Ve svém rozhodnutí konstatoval, že k prokázání rezervace postačuje samotná palubní vstupenka. Ta podle soudu jednoznačně dokládá, že cestující měl letět příslušným letem, a proto mu vzniká nárok na náhradu škody.
Tento výklad zpřísňuje pravidla pro posuzování nároků na náhradu škody a může mít významný dopad na praxi leteckých dopravců – zejména při interním posuzování oprávněnosti nároků a nastavení procesů pro jejich vyřizování.
Jste letecký dopravce a řešíte nároky v souvislosti se zpožděním letu či jiné právní otázky související s leteckým právem? Poradíme Vám! V problematice letectví se dobře orientujeme a věříme, že Vám dokážeme pomoci s Vašimi právními problémy.